Frågor och svar

Hur kontrollerar du lagets laguppställning?

För att kontrollera lagets laguppställning, gå in under ”Alla anmälda” i Eventor https://eventor.orientering.se/Events/Entries?eventId=15463&groupBy=EventClass.

Speaker i radion

Ratta in 95,7 på FM-bandet i helgen Du kan lyssna på speakern under hela helgen, förutsatt att du finns i hyfsad närhet till arenan, på FM-bandet 95,7. Bra om du är i högtalarskugga, eller på väg från buss, bil eller login till arenan.

Husvagnar och husbilar

De begränsade antalet platser för rubricerade fordon är nu fullbokade. Övriga husvagnar/husbilar hänvisas till parkeringen vid AstraZeneca i Gärtuna, Södertälje. 

Vilken version av SI-pinnar kan vi använda?
Alla versioner fungerar, men inte med sin touch-free funktion utan SIAC Touch-free måste stämplas som vanligt i enheten.

Kan löparbrickor av typen SIAC Touch-free användas?
Ja, men inte med sin touch-free funktion utan den måste stämplas som vanligt i enheten.

Kan vi hyra ”snabba” SI-pinnar?
Hyrpinnarna är i huvudsak SI-9, möjligen kommer det även finnas SI-6. Ingen av dessa är anses som  snabba.

Är pinnen knuten till en viss stäcka/löpare?
Nej pinnen kan användas av vem som helst i laget men bara en gång. Används samma pinne fler gånger diskvalificeras laget.

Kommer tävlingen att läggas upp på livelox?
Ja

Hur många ungdomar måste ingå i laget?
Minst en ungdom HD16 eller yngre måste ingå i laget.

Kommer sträcka 25 på stafetten att kortas av för de som startar i omstarten?
Nej, sista sträckan i år springs av damer och kommer inte att avkortas.

Finns det öppna motionsbanor?

Ja, både lördag och söndag. Nytt för i år är att vi erbjuder ÖM 10 på lördagen. Se separat inbjudan.

Föranmälan kan även ske via Eventor, https://eventor.orientering.se/Events/Show/18154

Finns det varm mat hela dagen?

Ja och du kan välja bland flera olika rätter, bla förra årets uppskattade vegisgryta.

Kan man äta och fika under tak om det är dåligt väder?

Ja, Café Gaffeln finner du i år i ett stort cirkustält i år, 3 gånger större än förra året. Och där finns även ståbord där du kan äta och fika om du önskar.

Hur betalar jag i serveringen?

Du kan välja att betala kontant med SEK, kort eller swish. Våra utländska deltagare kan växla till SEK i Infotältet på arenan.

Är det långt att gå från bussavsläppet?
Avstigning för busspassagerare kommer att ske mellan 1500 -2500 meter barnvagnsvänlig väg från arenan.

Har ni barnpassning?
Nej, ingen barnpassning, normalt efterfrågas inte den servicen alls under 25manna- helgen.
Men självklart har vi Miniknat, både lördag och söndag.

Finns det övernattningsparkering för husbil& husvagn vid arenan?

Ja, ett 10-tal platser finns i anslutning till arenan. Ankomst måste ske på fredagskvällen. Plats bokas via: kurth.lilja@gmail.com. Kostnaden är 200kr för hela helgen.

Startgrupper på söndagen, hur fungerar det?

När du anmäler dig i Eventor så väljer du om du vill starta tidig, mellan eller sen start. Om du ska anmäla dig i tex D16 i Eventor så väljer du en av startgrupperna D16 Tidig, D16 Mellan eller D16 Sen. Varje startgrupp lottas och slutligen slås de tre startgrupperna ihop till klassen D16.

Första start kommer att var kl 0900. Sista starttid för startgrupp tidig, första/sista starttid för startgrupp mellan samt första starttid för startgrupp sen kommer att variera i olika klasser. Senaste start kl. 12.00.

Hur fungerar det med parkeringsavgift på söndagen?

Du köper parkeringsbiljett för din bil i serveringen på arenan.

Parkeringsbiljetten kostar 40 kronor och kan köpas under hela helgen, den uppvisas sedan vid utfarten från parkeringen när du åker hem. Om du väljer att betala vid utfarten så kostar det 100 kronor.

Vi har valt denna lösning för att minimera risken för bilkö till parkeringen.      

Vad händer om vi inte betalar i tid?
Klubbar som inte betalat sina avgifter får tyvärr inte starta. Klubbar som betalat ”för sent” riskerar att få starta i sista startled. Sista möjlighet att betala är på arenan lördag 7 oktober, senast kl 0800.

Logi
Vi erbjuder logi inkl frukost i Malmsjö Skola, på gångavstånd, 2 500 meter, från arenan. Där erbjuder vi en mängd rum i olika storlekar. Rikligt med toaletter samt tillgång till dusch inomhus. Även middag på lördagskvällen går att boka. L
ogibokning sker genom att kontakta logi@25manna.se, där du även kan få svar på andra frågor.

. Upplysningar och frågor om logi besvaras via logi@25manna.se.

Blir det någon programbok?

Nej, all information finns och uppdateras löpande på www.25manna.nu.

Uppdaterat: 6 oktober, 2017 kl. 17:20